Sunday 14 June 2015

AuPair = ori?

Tahtsin teha postituse oma uuest YSL meigist ning eilsest päevast/õhtupoolikust Saksa AuPairiga kuid täna, pühapäeval, sain kokku Slovakkia AuPairiga ja ma ei suutnud ära imestada kuidas minul on vedanud. Vedanud võõrustaja perega, lastega siin peres ja kõigega mis sellega kaasneb. Alljärgnev jutt võib olla hoiatuseks tulevastele neidudele, kes otsustavad hakata AuPairiks.

Ühel päeval sain sms'i tüdrukult, kes ütles, et tema on ka AuPair ja elab mulle üsna lähedal ning minu host-ema andis tema host-emale minu numbri juhuks kui ta on huvitatud uuest tutvusest. Mina mainisin kohe enda võõrustaja emale, et kui tal on sõbrannasi/sõpru, kel ka AuPair, võib ta julgelt mu numbrit jagada. Leppisime kokku, et saame täna kokku ning joome kohvi. Olime enne tänast Facebookis rääkinud.. põhiliselt sellest, kui jube on tema kogemus perekonnas, kus ta praegu on. Ta on olnud seal kolm nädalat ja ta on käinud kahel intervjuul teiste perede juures.

Kui me maha istusime ja ta rääkima hakkas, ei suutnud ma uskuda, et ta niigi kaua on seal vastu pidanud. Alustagem siis algusest. Kui ta intetvjuul käis, öeldi talle, et koristama peaks hommikul paar tundi ning kui vaja, teha natuke lisatööd. Näiteks lihtsalt koristada köök pärast söömist jne..kuid ei midagi meeletult hullu. Ja ta peab ka lapsi vaatama. Kuid ta mainis mulle, et asjad olid hoopis teisiti juba esimesel nädalal. Paarist tunnist sai kolm kuni neli tundi ning pereema olla öelnud, et ta peab TERVE MAJA ära koristama iga päev. I g a  p ä e v!  Ma ei räägi siin kahe toaga majast. Ta elab majas, kus on vähemalt neli magamistuba, vannitoad ja wc-d. Majad on siin rajoonis enamasti kolmekordsed.. mitte ainult ei öelnud, et terve maja.. vaid ta mainis veel Tamarale(AuPair) , et ideaalis peaks see tehtud olema maksimaalselt nelja tunniga. Juba see on hullumeelne!

Temal ei ole seal majas absoluutselt privaatsust- pereema helistab talle isegi siis kui nad on samal ajal majas kuid oma tubades.. ja miks? Et Tamara talle klaasikese mahla viiks! Kui pöörane ja kurb! Lisaks pidavat ta ükskord pere vanemate vannitoast talle juukseharja viima(?) , ta peab nende voodilinu vahetama, voodi sättima täpselt nii nagu pereemale meeldib, lisaks laste voodid üliilusasti tegema. Mul oli juba kõige selle peale suu ammuli lahti..nii imestunud olin, et ma ei olnud mitte ühtegi ampsu oma isuäratavast šokolaadikoogist võtnud. Ma suutsin vaid ta värisevale ja vihasele jutule vahele kosta "omg..that is so sick!" "Wtf? Are you serious?" "Wow how crazy is that?"

Sootuks sõnatuks jäin ma siis kui ta ütles, et pereema oli palunud tütre kõrvarõngaid puhastada. Seal istudes läksin ma ülinärvi ja mul oli temast samas nii lahju!  Ta ütles, et kui see juhtuks tema riigis, ütleks ta muidugi pereemale midagi vastu ja lihtsalt pakiks asjad. Kuid ta on Londonis ning ta peab enne uue koha leidma, et ta lageda taeva alla ei jääks. Terve see aeg kui ta rääkis, tundsin kuidas ta lõpuks  paiskas kõik välja mis on toimunud selle kolme nädala jooksul. Ta rääkis nii kiiresti ja närviselt! Ma siiralt loodan, et ta saab tuleval nädalal positiivse vastuse teiselt perelt ning saab kotid seal majas kokku pakkida. Ma andsin talle veel nõu pereemale kõik välja pursata, nagu ta purskas mulle, enne kui ta läheb.

Tundub liiga hull, et tõsi olla. Tõin välja vaid hullemad teemad millest ta rääkis ning tahan panna südamele teistele tüdrukutele, kes plaanivad minna välismaale AuPairiks-uurige nii palju kui võimalik oma perekonna kohta kuhu lähete. Uurige ja küsige ka teile lollina näivaid küsimusi, näiteks

Miks teie praegune AuPair lahkub?
Mis majapidamistööd kuuluvad minu kohustuste hulka?
Mitu tundi päevas ma pean umbes tööd tegema/lapsi vaatama?
Kui suur on minu iganädalane taskuraha?
Kas nädalavahetused on vabad?
Kas lisatöö eest saan ka lisatasu?
Kas mulle on ette nähtud eraldi tuba?

Küsige ka infot eelmise AuPairi kohta, nagu mina seda tegin. Ma isegi Skypesin nende eelmise AuPairiga ja ta ainult kiitis neid inimesi. Kahjuks pidi lahkuma tervislikel põhjustel-tal oli probleeme vasaku silmaga ning ta peab operatsioonile minema. Tamara ei küsinud eelmise AuPairi kohta ega eriti millegi kohta. Muidugi oleks võinud uurida ja pärida aga see on juba tagantjärgi tarkus!

AuPair ei ole ori, kes peab pereemale magamistuppa mahla serveerima või iga päev kolmekordse maja puhtaks küürima! AuPair peab tegema vaid lihtsaid kodutöid ning tegema enamjaolt lastele kas lõunat või õhtusööki ja nendega aega viitma. AuPair peab perekonnale teadma andma vähemalt 14 päeva ette, kui ta lahkuda soovib.Kuid kui oled olukorras nagu Tamara, siis sul on õigus kotid pakkida ja nahhuj tõmmata head-aega ütlemata! 

2 comments:

  1. Tamara olukord tundub ikka kergelt öeldes kohutav. Ikka tõsiselt kohutav. Mina sellisele pingele arvatavasti vastu ei peaks ja ma loodan, et ta saab varsti uue perekonna.

    ReplyDelete
  2. Just. Ma küsisin eile ja täna uudiseid, et kas on leidnud või vastuseid saanud kuid hetkel ei ole. Aitaks ise kui saaks. Nii palju saan ma teha, et temaga ta vabal ajal kohvi juua või lõunatada, et ta mõtted mujale saaks :)


    ReplyDelete